Нещодавно корисний і драйвовий тренінг з медіаграмотності провела для учасників гуртків «Дитячо-юнацька кіностудія» та «Юний журналіст» тренер Світлана Сасюк, співзасновниця комунікативного клубу для підлітків та їхніх батьків «Думай. Дій. Досягай». Їй асистувала випускниця гуртка тележурналістів Дарина Сасюк.
Презентаційна частина команди тренерів охопила основні поняття сучасної журналістики: медіаграмотність, медіа, інформація, новина, пропаганда, реклама, маніпуляція та інші. Та це не була повчальна лекція, а справжній «мозковий штурм»! Тренери заохочували гуртківців до активного висловлення думки, припущень, обміну досвідом. І школярі відразу включилися в запропонований формат роботи. Вже перша гра за участю двох гамірних команд яскраво показала: в інформаційному просторі постійно діє правило «зіпсованого телефона»! Тому потрібно бути відповідальним з тією інформацією, яку поширюєш в мережі, а також критично сприймати отриману інформацію.
Тренінг складався з кількох тематичних блоків: спочатку розібралися з поняттям медіаграмотності, потім визначали, що таке факти і чим вони відрізняються від пропаганди, а насамкінець перейшли до маніпуляцій, фейків, джинси та фактчекінгу. Ці нові слова спочатку були незрозумілими, але Світлана і Дарина пояснювали все дуже доступно. І завжди пропонували «обіграти» одержані знання в комунікативних ситуаціях.
Наприклад, корисна, на перший погляд, реклама зубної пасти насправді містила майже непомітну маніпуляцію! Виявляється, замість великої порції пасти на щітці достатньо лише «горошинки» засобу для чищення зубів. А ще всі разом пригадали і уважно проаналізували поширювані в мережі «страшилки» про викрадення дітей на Волині, голосні передвиборні «обіцялки» кандидатів в президенти та інші цікаві випадки. Майбутні журналісти виявили неабияку обізнаність з цими темами! Молодці!
Підсумком тренінгу стала велика командна презентація, в якій гуртківці розіграли різні способи подачі всім відомої казки про Червону Шапочку в залежності від того, хто її розповідав: громадська організація Мама-SOS, профспілка дроворубів, канал VOVK-TVчи запрошені на радіо захисники прав дітей.
На завершення зустрічі учасники зробили велике групове фото, дякували ерудованим і веселим тренерам Світлані й Дарині за чудовий захід. Дійсно, час пролетів дуже швидко, і діти вже налаштувалися на нові цікаві теми в роботі гуртків журналістів.
Враження юних журналістів про тренінг:
Марія Філюк: «Мені дуже сподобався тренінг з медіаграмотності. На ньому розповідали багато корисної, цікавої і потрібної інформації у зрозумілій формі. Було надзвичайно весело!»
Даша Павленко: «Тренінг був цікавим, а головне – корисним для майбутніх журналістів. Ми розширили свій кругозір, дізналися багато нового, навчалися відрізняти фейкову інформацію від правдивої і не піддаватися впливу пропаганди. Я зрозуміла, що до інформації, яку ми сприймаємо, потрібно відноситися критично, не поспішати довіряти їй, перевіряти її».
Олександра Бринза: «Завдяки цьому тренінгу я розширила своє бачення про медіаграмотність, дізналася про те, що навіть проста реклама зубної пасти містить в собі маніпуляцію. Ми також розглянули актуальну тему фейків, одним з найпоширеніших на Волині яких є про «викрадення дітей». А на завершення ми зробили групове фото на згадку!»
Групове фото – Максима Пилипчука, учасника гуртка «Дитячо-юнацька кіностудія»
Фото події і текст Марії Пилипчук, керівника гуртка «Юний журналіст»