Ніша - це така комірчина у квартирі, хаті, де є різні полички для впорядкування якихось речей. Термін, який стосується дизайну приміщення.
Що ж таке нішеве медіа? Нішеве видання (друковане чи електронне) – то це медіа, яке працює в ОДНІЙ темі: наприклад, мода, подорожі, спорт, книги, кіно, музика, кулінарія, котики, рукоділля, наука і техніка….
Тем безліч! У бібліотеці Палацу учнівської молоді можна переглянути багато чудових часописів на цікаві педагогам і школярам теми.

Ознаки нішевого медіа:
- вузька, але УЛЮБЛЕНА тема, в які ви гарно розбираєтесь (майже експерт!) – це головне!
- обмежена аудиторія, але це – реально зацікавлені в цій темі люди;
- це під силу невеликій команді, навіть одній людині
- невеликі витрати;
- робота на дозвіллі.
Нішеве видання може поширюватися у вигляді друкованого видання, сайту, подкасту, (відео)блогу, теле- або радіопередачі тощо.
У нішевого видання дуже вузька аудиторія, але вона набагато “стійкіша”, ніж у традиційного інформаційного. Важливо максимально ретельно вивчити її інтереси, щоб серед багатьох пропозицій вибрали саме вас і довго залишалися вашими відданими читачами/глядачами/слухачами.
Як вивчити свою аудиторію? На вибір теми впливають:
- вік,
- стать,
- місце проживання,
- професія/заняття, дохід,
- зацікавлення/хобі.
На занятті ми досліджували, які теми цікаві різним людям, підліткам і особисто кожному гуртківцю – малювали різнокольорові схеми. Адже для успішного старту нішевого видання потрібно, аби ваші особисті інтереси і вподобання вашої аудиторії максимально співпали!
Ще є гарний спосіб узнати інтереси аудиторії – опитати її. Тому домашнім завданням було: проведіть інтерв’ю і зберіть інформацію про цікаві теми своїх батьків, а також кількох друзів-однокласників.
На занятті гуртка ми поділилися на групи за інтересами і робили паперові прототипи нішевих видань у форматі стінгазети. Зацікавлення груп були такі: гроші, розваги і література!