У цьому розділі розміщена друга частина навчальної програми зразкового театрального колективу “Чудодії”
Основний рівень, третій рік навчання НАВЧАЛЬНО-ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН
ЗМІСТ ПРОГРАМИ Розділ 1. Майстерність актора ( 111 год.) 1.1. Елементи сценічної дії (63 год.) А) Сценічна увага Теоретична частина. К.С.Станіславський «Робота актора над собою». Практична частина. Органічна сценічна увага. Вправи на загальну увагу. Розвиток творчих слухових сприймань. Б) Подолання обставин. Теоретична частина. Бесіда «Що таке обставини» Практична частина. Дія за обставинами « Якщо б …». Виправдання поз. Виправдання місця дії. Виправдання рухів. В) Сценічне спілкування. Теоретична частина. Бесіда «Взаємодія з партнером – основа сценічної дії». Практична частина. Вправи на взаємодію з партнером: «Дзеркало», «Тінь», «Звукопроникне скло». Г) Робота над драматургічним матеріалом. Теоретична частина. Читання та обговорення п’єси, розподіл ролей та роздача текстового матеріалу, читання по ролях, визначення основних подій у п’єсі, визначення наскрізної дії та над завдання. 1.2. Елементи втілення. ( 48 год.) А)Темпоритм Теоретична частина. Бесіда «Від темпоритму до чуття». Практична частина. Вправи на розвиток чуття темпоритму. Б) Характерність. Теоретична частина. Засоби зовнішньої виразності. Практична частина. Вправи та етюди на розвиток елементів характерності. В) Мізансцена. Теоретична частина. Бесіда «Мізансцена – мова вистави». Практична частина. Індивідуальні мізансцени. Групові та масові мізансцени. Розділ 2. Сценічна мова (36 год.) Теоретична частина. Бесіда «Музична вимова як вияв внутрішнього життя на сцені». Практична частина.
Розділ 3. Сценічний рух (36 год.) Теоретична частина. Бесіди про пластичну виразність актора. Практична частина.
Розділ 4. Театральна діяльність, зведені та постановочні репетиції (141 год.) Теоретична частина. Бесіда про театральну етику. Практична частина. Постановочні, зведені репетиції та прогони. Створення костюмів та гриму відповідно до образу. Ремонт костюмів та реквізиту. Участь та проведення масових, святкових та звітних концертів, ігрових програм, вистав. Участь у сценічній діяльності колективу. Активна участь у міських та обласних оглядах, конкурсах, всеукраїнських фестивалях.
ПРОГНОЗОВАНИЙ РЕЗУЛЬТАТ Вихованці мають знати: - основи акторської майстерності; - види театрального амплуа; - роботу К.С.Станіславського «Робота актора над собою». Вихованці мають вміти: - органічно існувати в будь-яких сценічних обставинах; - працювати в ансамблі та відчувати партнера; - відчувати темпоритм вистави. Вихованці мають набути досвід: - аналізу своєї сценічної роботи і роботи колег; - виступів в концертах та виставах колективу; - проведення технічних прогонів та проведення вистав на сцені.
Вищий рівень, перший рік навчання НАВЧАЛЬНО-ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН
ЗМІСТ ПРОГРАМИ Розділ 1. Майстерність актора (132 год.) 1.1. Основи майстерності ( 90 год.) Теоретична частина. Бесіда «Що таке над завдання вистави?» Практична частина. Робота над виставою. Визначення над завдання та наскрізної дії. Розбір п’єси, читання по ролях. Підтримка діючого репертуару. Прогонні репетиції. Підготовка та проведення вистави. 1.2. Робота над образом (42 год.) Теоретична частина. Бесіда «Систематична робота артиста над розвитком і покращенням своїх професійних якостей – незмінний закон театральної освіти». Практична частина.
Розділ 2. Сценічний рух (36 год.) Теоретична частина. Бесіда про зв’язок пластичного розвитку актора зі ступенем його сценічної виразності. Практична частина. Пластичні етюди. Акробатичні вправи. Прийоми сценічної боротьби: сценічний ляпас, удар палицею по голові та захист, удар кулаком в обличчя, кидок через плече. Масові пластичні етюди. Розділ 3. Сценічна мова (36 год.) Теоретична частина. Бесіда «Закони живої мови. Сила мови». Практична частина. Гімнастика обличчя. Логіка мови. Застосування законів логіки мови у роботі на сцені. Робота над мовою. Скоромовки, словесні етюди. Розділ 4. Театральна діяльність, зведені та постановочні репетиції (120 год.) Практична частина.
ПРОГНОЗОВАНИЙ РЕЗУЛЬТАТ Вихованці мають знати: - теоретичні основи театральних дисциплін; - різні сценічні жанри та амплуа; - основні прийоми гримування. Вихованці мають вміти: - органічно існувати в будь-яких сценічних обставинах; - працювати в акторському ансамблі та відчувати партнера; - відчувати темпоритм як сцени, та і вистави. Вихованці мають набути досвід: - участі у театральній та концертній діяльності; - аналізу своєї сценічної роботи та роботи колег.
Вищий рівень, другий рік навчання НАВЧАЛЬНО-ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН
ЗМІСТ ПРОГРАМИ Розділ 1. Майстерність актора (132 год.) 1.3. Основи майстерності ( 90 год.) Теоретична частина. Бесіда «Що таке над завдання вистави?» Практична частина. Робота над виставою. Визначення над завдання та наскрізної дії. Розбір п’єси, читання по ролях. Підтримка діючого репертуару. Прогонні репетиції. Підготовка та проведення вистави. 1.4. Робота над образом (42 год.) Теоретична частина. Бесіда «Систематична робота артиста над розвитком і покращенням своїх професійних якостей – незмінний закон театральної освіти». Практична частина.
Розділ 2. Сценічний рух (36 год.) Теоретична частина. Бесіда про зв’язок пластичного розвитку актора зі ступенем його сценічної виразності. Практична частина. Пластичні етюди. Акробатичні вправи. Прийоми сценічної боротьби: сценічний ляпас, удар палицею по голові та захист, удар кулаком в обличчя, кидок через плече. Масові пластичні етюди. Розділ 3. Сценічна мова (36 год.) Теоретична частина. Бесіда «Закони живої мови. Сила мови». Практична частина. Гімнастика обличчя. Логіка мови. Застосування законів логіки мови у роботі на сцені. Робота над мовою. Скоромовки, словесні етюди. Розділ 4. Театральна діяльність, зведені та постановочні репетиції (120 год.) Практична частина.
ПРОГНОЗОВАНИЙ РЕЗУЛЬТАТ Вихованці мають знати: - теоретичні основи театральних дисциплін; - різні сценічні жанри та амплуа; - основні прийоми гримування. Вихованці мають вміти: - органічно існувати в будь-яких сценічних обставинах; - працювати в акторському ансамблі та відчувати партнера; - відчувати темпоритм як сцени, та і вистави. Вихованці мають набути досвід: - участі у театральній та концертній діяльності; - аналізу своєї сценічної роботи та роботи колег.
Вищий рівень, третій рік навчання НАВЧАЛЬНО-ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН
ЗМІСТ ПРОГРАМИ Розділ 1. Майстерність актора (126 год.) 1.1. Основи майстерності (78 год.) Теоретична частина. Ідейно-тематичний аналіз п’єси. Практична частина.
1.2. Робота над образом (48 год.) Теоретична частина. Бесіда «Акторський штамп – результат акторського безсилля». Практична частина.
Розділ 2. Сценічний рух (36 год.) Теоретична частина. Бесіда «Пластика, як засіб творення образу». Практична частина.
Розділ 3. Сценічна мова (36 год.) Теоретична частина. Бесіда «Слово, чому ти не тверде, як криця?» Практична частина.
Розділ 4. Театральна діяльність (126 год.) Практична частина.
ПРОГНОЗОВАНИЙ РЕЗУЛЬТАТ Вихованці мають знати: - теоретичні основи театральних дисциплін; - різні сценічні жанри та амплуа; - основні прийоми гримування. Вихованці мають вміти: - органічно існувати в будь-яких сценічних обставинах; - працювати в акторському ансамблі та відчувати партнера; - відчувати темпоритм як сцени, та і вистави. Вихованці мають набути досвід: - участі у театральній та концертній діяльності; - аналізу своєї сценічної роботи та роботи колег.
ЛІТЕРАТУРА
|